Quantcast

torsdag 24 mars 2011

Facebook


Tro fan att det skulle komma någon gång, blev lite förvånad själv över att jag inte skrivit om det. Så mycket skit och så lite tid... men visst. Någon gång ska det brottas ner och styckas.

Varför har jag det ens om jag nu är negativt inställd mot det?
Jag är tvungen. Folk glömmer helt enkelt bort hur man umgicks och kommunicerade på tiden före facebook. På sin höjd kan man smsa. Ska jag vara ärlig tycker jag att det är en samhällsfara som drillar ungdomar att det på något vänster skulle vara okej att umgås på nätet. och om fröken nämner pseudo efter läsning, ät en kaka och var glad!

Jag mår illa av tanken på att folk ursäktar sig med facebook. Inte kan jag ta bort den heller, för då har jag ungefär trehundra drönare efter mig som undrar om jag är arg på dem. Vad fan...?

Först och främst, säkerhetsaspekten. Den kommer alltid med på såna här listor och ska alltid kontras med "du väljer själv". Ja, på papperet kanske. Men när du har social kompetens och umgås med folk så kommer du bli taggad i en kaskad av skit som du omöjligt kan tagga bort dig ifrån. Places? Vad är det för skit? Hade någon varit minsta intresserad av att veta var du är hade de frågat dig. Jag lovar.

Det är en stor mängd hatkärlek som skapas av alla inlägg. Det finns inte ord för hur lite jag bryr mig om att du bakar din kladdkaka. Jag hoppas för din egen skull att du blir fråntagen rätten att bepryda din gravplats med en sten. Ingen bryr sig om vad du gör. Trots det älskar jag det! Det är underbart att se hur trista jävla dekadenta liv ni lever, förutsatt att ni faktiskt gör en kladdkaka.

Då är det synd om dig.

Föräldrar, chefer och andra auktoriteter tror numera också att det är okej att lägga till en på facebook. Nej, det är det verkligen inte! Gå härifrån, djävla stalker! Du vill inte veta vad jag gör, för jag vill ha kvar mitt jobb och mitt arvegods!

Grupper i överflöd. Mentaliteten "är du inte med oss, så är du emot oss" verkar vara en oskriven regel här. Tro fan att jag är för jämnställdhet, ditt lilla mähä! Varför går du med i en feministgrupp när du säger att du är för jämnlikhet?

Folk som blir arga för att man inte svarar på kommentarer. Nähe? Gjorde jag inte det? Förlåt så mycket, jag ska aldrig mer gå ut och vara social. Förlåt för att jag inte gav dig bekräftelse på internet.

Vänförslag. Vänförslag...? Tack för tipset, men jag tror att jag är kapabel till att välja mina egna vänner. Och folk som lägger till en som man inte har en blekaste om vem de är, som gud förbjude, kan säga hej när man syns? Nej! Varför säga hej när man har varandra på facebook? Det är NYA tider nu, anpassa dig eller dö!
Ge fan i mig om du inte ens kan heja på mig. Och nej, vi känner inte varandra för att vi gick i samma klass. Påfund...

Till sist... hela världen vill veta att du har en tuff period med din partner. Sätt relationsstatus till "det är komplicerat" för fan. Det visar bara att du är en slampa som vill testa lite nya kroppsvätskor. Gör det, så säger jag åt dig varför folk tycker du är dryg efteråt. Det är dessutom skitroligt när penislösa ursäkter till män kommer och kommenterar "finns, prata?"


Men jag älskar draman som uppstår!


Puffa borde för övrigt kallas för "jag vill knulla musten ur dig, men vågar inte prata med dig på riktigt..."

4 kommentarer:

  1. Haha! Tack Jordner!!

    SvaraRadera
  2. fattar precis vad du menar, men man vill ju inte ta bort den heller eftersom det är på facebook allt händer nuförtiden. ibland undrar man ifall zuckerberg bara ville jävlas..

    SvaraRadera
  3. fattar precis vad du menar, men man vill ju inte ta bort den heller eftersom det är på facebook allt händer nuförtiden. ibland undrar man ifall zuckerberg bara ville jävlas..

    SvaraRadera