Quantcast

lördag 20 juni 2009

Clowner


Finns det ett bättre ord att beskriva styggelsen Bring me the Horizon? Eller nja. Tack vare att jag skrev det kommer jag få massa besökare som söker på ordet. Tack igen! Men till saken...

JA, jag lyssnar på metal. Eller vad fan det nu är ni definerar som metal, Metallica går an. Men inte BMTH. Det är verkligen den värsta skiten jag har hört, och jag har hört alldeles för mycket skit. Men det här är verkligen värdelöst. Varför?
Radnom riff som alla har hört förut slängs mot lyssnaren i fasansfull takt, men ja. Inte fan är det bra.

Problemanalys; det är faktiskt inte bara random riff utan struktur. Det är tråkiga jävla riff med exakt samma struktur som har använts tiotusentals gånger förut av makalöst bättre band. Och det är det enda de kan göra, köra på värdelösa strukturer och sno från andra. Och skrikandet? Man ska fan kunna höra vad de sjunger. Slipknot är okej, BMTH är inte okej.

De är en anleding till att jag inte pratar musik med folk. För 80 % utav världen som har tillgång till rytmiskt fördelade ljudsekvenser har en musiksmak som är sämst. Verkligen sämst. För att sudda ut en linje som du antagligen försöker måla upp nu, så säger jag att de som har dålig musiksmak är de som enbart lyssnar på radio. Synd för dig om det är du, för då vet jag att du antagligen tycker foppatofflor och mjukis är okej att gå runt i på stan, därmed vet jag att vi aldrig kommer ha något gemensamt och du kan dra åt helvete.
Vem fan bryr sig om BMTH har timing? Ser du någon som bryr sig?
Det är just vad bra musiksmak är, att skita i vad du lyssnar på (men samtidigt gärna prata om den med likasinnade) samt hitta din egen musik. Radion är bara där för att jag ska kunna klaga på den, inget annat!

Detta är tillägnat dig, Rasmus. 

  1. Lyssna på Arsis
  2. Lyssna på BMTH
  3. Jämför. Ser du några likheter?

Till och med jag klarar av Arsis. De gör allt BMTH gör, fast bra. De var först, eller i vilket fall före. Bandet med "timing" är alltså copycats, wow.
Han verkar vilja vara som Sid Vicious med. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar